Apple Time Capsule 1TB Hard Drive

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Apple Time Capsule 1TB Hard Drive op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

4,4

cbdekleijn 13-11-2012

Heb dat ding al een tijdje staan en eerlijk gezegd nooit nodig gehad voor wat betreft dat ik bestanden kwijt was.
Echter nu met de terugroep actie voor de iMac ivm HDD ging ik eens even testen voordat er een nieuwe HDD in ging.
Eerst Hele backup gemaakt ,gehele HDD laten wissen via de USB stick waar Apple lion mountain en het schijfhulpprogramma op staat..toen de backup terug zetten en daar begon het dus.
Je krijg een vage foutmelding die je moet opzoeken op internet ,blijkt dat je eerst lion mountain erop moet zetten en dan de backup.
Na dat gedaan te hebben de backup eindelijk terug zetten en ja hij doet het...
Maar de vreugde is van korte duur.
Alles van Adobe staat er niet meer op
Aperture 3 is weg
Mail accounts zijn weg behalve het @me account die ik nooit gebruikt heb staat er.
Staat in de Dock een hoop vraagtekens van programma,s die hij niet heeft gevonden
Vreemde is dat wel outlook erop staat maar de andere programma,s zoals word exel enz helaas niet
Dus je moet dan toch opnieuw installeren alles en zie het nut er niet van in dat alleen outlook erop gezet word.
Nu lees ik achteraf dat je beter een ander programma had kunnen nemen om een kloon te maken ,maar ik had volgens mij dat ding gekocht omdat ik dan alles zo kon terug zetten zo vertelde de verkoper mij toen ikmhem kocht.
Nu was het mijn bedoeling toch om nu eens alles opnieuw te gaan installeren (na 3 jaar) dus voor mij is het niet zo erg en ik had op drie externe HDD alle foto,s doc,s en mails staan maar vind dit wel erg slordig voor een apparaat wat veel te duur is en ook niet doet wat je ervan verwacht.
Oh voordat ik weer eens aangevallen wordt door Apple fanboys probeer het zelf maar eens te doen voordat je reageert.

cbdekleijn 13-11-2012

Voor het geval iemand denkt dat deze programma,s uit stonden in het programma time machine nee is daarop het antwoord ,alles stond goed en niets was uitgesloten.

Mr. MichielP 29-08-2012

Heb hem nu een jaar, met de ethernetkabel nog geen problemen gehad, draadloos maakt hij na lange tijd een volledige (600 G) backup, maar de volgende keer dat hij weer wil updaten, zegt hij dat alles overnieuw moet. Kortom, draadloos werkt niet goed (Apple geeft online geen oplossingen voor dit probleem) en dat is net de aanschafreden.

Jacques57 24-12-2011

Gisteren is mijn 4e time capsule in ongeveer 5 jaar overleden. Hij is traag en stottert en hapert. Dit laatste model 1 Tb zit nog tot 3 januari 2012 in de garantie, maar het lukt niet via de apple store of de apple winkel hem gratis na te laten kijken. Hier zijn kosten aan verbonden als hij als "voldoende" wordt beoordeeld. De criteria hiervoor zijn onduidelijk. Op internet vele problemen met de time capsule gemeld, het probleem zit hem vooral in oververhitting in de kleine kast met voeding harde schijn en antenne, zonder ventilatie.
Ik ben nu overgestapt op een airport extreme, deze heeft de voedingstransformator buiten de kast.

Victor4711 16-09-2011

Gekozen voor een stabiel, snel alles in 1 apparaat.
Harde schijf en router in 1, gelikt design.
2 jaar stabiel, en ineens kapot. Apple geeft maar 1 jaar garantie. Helaas. Technische dienst Apple store rekent € 85,- voordat men er überhaupt naar kijkt. En nog eens € 85,- als men evt. data van harde schijf kan veiligstellen. In 2008 is Apple coulant omgesprongen met problemen in een bepaalde serienummer range. Deze in oktober 2009 aangeschaft voor € 250,-. Geen garantie, €170,- kwijt om evt. data veilig te stellen en evengoed een kapotte router.

Ik heb even genoeg van Apple spul.

Foto64 13-05-2011

Bij aanschaf van een I-Mac in gebruik genomen nu 3 jaar geleden.
Het eerste exemplaar na een half jaar vervangen door problemen bij het terughalen van bestanden.
Dit exemplaar liep na anderhalf jaar vast en werd ook vervangen.
Het derde exemplaar leek de redder in nood toen de harde schijf van de I-Mac het begaf na 2,5 jaar.......
Maar helaas bleken mijn bestanden niet terug te halen. Het apparaat geeft wel aan hoeveel opslag er gebruikt is en loopt nog hoorbaar maar Apple Care lukt het ook niet om er iets van te redden.
Een dure aanschaf waarop je niet moet vertrouwen.

Anton1961 31-03-2010

Ik heb de 2GB uitvoering en heb best lang tegen de aanschafprijs van dat ding aan zitten hikken. Uiteindelijk gebruik ik 'm nu al een maand of 3 naar tevredenheid.
De functies zijn goed weergegeven door de andere reviewers; daar is weinig aan toe te voegen.
Voor gebruik met de MacBook moest ik alleen mijn Airport Utilities programma upgraden en toen kon ik de Capsule instellen en maakt nu de TimeMachine ieder een een incremental backup. Werkt erg mooi. Wat me opvalt (en wat ik ook bij andere Macs gezien heb) is dat de eerste backup na een reboot of startup vaak zo'n 40+ GB groot is. Daarna zie ik dat de backup ieder uur zo'n 2GB groot is, wat netter is. Ook na sleep/wake-up is de backup ~2GB. De 40+ GB na startup bevat vermoedelijk ook veel system data, die nodig is voor een disaster recovery.
Voor gebruik met Windows 7 laptop heb ik de TimeCapsule CD-ROM gebruikt om de Windows versie van de Airport Utilities te installeren (draait ook op XP en dat vreselijke Vista). Na installatie vindt de Windows PC de TimeCapsule als een external network drive en kan je er met Windows Backup of een ander programma, backups mee maken.
Ik heb voor iedere PC die de Capsule gebruikt een Account aangemaakt, met een wachtwoord. Zo regel ik access tot de Capsule voor iedere PC/Mac via een eigen account. Deze accountnaam vindt je op de PC dan terug als de Share naam, bv \\192.168.1.101\Win7PC (zichtbaar in Windows Explorer als Win7PC (192.168.1.101) (Z:). Op deze manier heeft iedere PC/Mac die de TimeCapsule gebruikt 'privacy' daar het alleen de data kan zien die hoort bij de Accountnaam.
Het gebeurd wel regelmatig dat ik de verbinding met de Capsule kwijtraak. Dit is nog nooit tijdens het maken van een backup gebeurd maar wel als ik de Capsule gewoon als external disk gebruik en er bestanden naar toe schrijf. Dat is jammer en ben benieuwd naar andere ervaringen hiermee.
Conclusie: een mooi maar duur apparaat, met veel leuke en handige functies - typisch Appe :-)

mario134 30-12-2009

Fraaie HD, stil en eenvoudig in te stellen met het airport configuratieprogramma

Het mooie van deze schijf is dat het tegelijk ook een router is (voor 3x bedraad) als een draadloos netwerk in de lucht kan brengen.

Hierdoor is de prijs misschien wat hoger, maar je krijgt er meer voor terug (en minder energie verbruik dan bij aparte apparaten)

Een adapter zul je tevergeefs zoeken, dat is een extra voordeel van deze schijf: gewoon 220V er in en klaar

Als je wilt kun je hem ook nog als printerserver gebruiken door een USB printer aan te sluiten maak je daar direct een netwerkprinter van, zodat die aan te sturen is vanaf elke Mac of PC in het netwerk.

martijn1974 07-08-2009

Sinds enkele dagen in huis. Besteld via de online store van Apple zelf, binnen 1 dag in huis!

Fraai apparaat, werkt geruisloos en back-up met IMAC is echt kinderspel.
Echter, internet verbinding valt telkens weg. Na 2 dagen proberen en configureren toch Apple gebeld. Blijkt het apparaat toch kapot te zijn. Morgen bij een reseller omruilen...wordt vervolgd.

Als het internet ook werkt verdient het apparaat een 9!